
Jeg har været rejseleder siden 1986. Grundlæggende erhvervsøkonom med fokus på Østasien, økonomisk historie, statskundskab, i de senere år videre studier i græsk og romersk oldtid samt kunst- og arkitekturhistorie. Gennem mit arbejdsliv har jeg arrangeret og ledet ture i Øst- og Sydøstasien, Australien, Oceanien og til Grækenland og Italien. Singapore var mit hjem i 10 år, hvor jeg arbejdede som autoriseret lokal guide og kulturel ambassadør bedre kendt som "Mr Okay". De sidste 10 år regner jeg Skåne som hjem. Valgt medlem af Travellers Club. Jeg har en brændende interesse for asiatiske kulturer, hvor jeg besidder en bred viden, der rækker langt ud over specifikke landegrænser, især inden for historie, livsfilosofi og traditioner. Jeg har en stor interesse for gastronomi, musik og kunsthistorie, hvor sommermånederne er fordelt mellem min indkvartering og familierestaurant i Skåne og Italien/Grækenland.
Vores turguide Lars-Åke var i en klasse for sig med en utrolig mængde viden, som han formåede at formidle med sit varierede sprog på en måde, der efterlod os fuldstændig tryllebundet. Jeg har rejst meget, og jeg vil sige, at Lars-Åke har været den bedste turguide nogensinde.
Lars-Åke er en meget professionel turguide, der også kan få en stor gruppe på 39 personer til at arbejde, hvilket ellers kan være en stor udfordring. Han er meget kyndig om Japans kultur, historie og traditioner og en rigtig god historiefortæller. En fantastisk person, der altid er tilgængelig og giver råd og støtte til alt, hvad gruppen og enkeltpersoner har brug for hjælp til.
Turguiden, Lars-Åke, var fantastisk. Klar og kyndig. Delte sin viden om japansk samfund og historie på en interessant måde. Filosofisk og veltalende. Ville have givet ham 6 stjerner.
Turguiden Lars-Åke var eksemplarisk! Lars-Åke var interessant og kyndig, når han talte om Japan, og vi satte især pris på hans klarhed omkring det praktiske, såsom "hvad skal vi lave i dag, hvor/hvornår skal vi mødes" osv. Alle turguider gør det, men Lars-Åke var ekstra tydelig på en eksemplarisk måde! Lars-Åke har også en varm og venlig måde at tage sig af gruppen på. Topkarakter!
Vores guide Lars-Åke var meget kyndig og god til at forklare konteksten og historien om udflugtsmålene og japansk kultur generelt. Ikke bare hårde fakta, som man selv kan google. Vi var meget tilfredse! God balance mellem egen tid og fælles aktiviteter.
Vores turguide, Lars-Åke Nilsson, var utrolig kyndig på alle områder. Han var også meget omsorgsfuld og sjov. Han gjorde vores tur meget værdifuld og værdsat!!
Vi bruger vores egne cookies og tredjepartscookies, så vi kan vise dig hjemmesiden og bedre forstå, hvordan du bruger den, så vi kan forbedre de tjenester vi tilbyder.